Kapot

Er staan goede dingen in het vooruitzicht. Ik heb enkele dagen vrij, en ga met een heel goede vriendin hier ten volle van genieten. En toch. En toch, ga ik vandaag kapot. Gisterenavond zat mijn appartement vol, met lieve mensen, gelach, gezelligheid en verdraagzaamheid. Eén van hen was zelfs zo bijzonder charmant, dat ik hem al miste zodra hij de deur uit was.

Maar nu. Nu kan dat allemaal even niet bestaan.

Ik wou dat ik er niet was. Precies omdat de dingen nu goed zijn, zoals ze zijn. Het is mooi nu, we zijn er. Ik heb alles gedaan, wat ze van me verwachtten. Nu mag het stoppen, nu wil ik weg. Voor het weer gaat slaan, als dolle luiken in de wind. Suïcidale ideatie heeft eigenlijk niets met verdriet te maken. Het staat zelfs in het geheel los van emoties.
Het is een soort… geluk. Het houdt ook eigenlijk geen verband met de realiteit. Suïcidaliteit en suïcidale ideatie, zijn afzonderlijke zaken, geloof ik. Het is allemaal bereikt, zo. Terwijl ik opgroeide met monsters en duivels onder mijn huid, observeerde ik leeftijdsgenoten en vooral volwassenen. Hoe gingen zij daarmee om? Ik gebruikte drugs, omdat zij dat deden, en ik dus geloofde dat dat iets voor mij kon betekenen. Maar het werkte allemaal niet. Dus ben ik maar gestopt. Automutilatie deed eigenlijk ook niets, dus ben ik daar ook mee opgehouden.

Tot op vandaag, blijf ik radeloos met mijn gedachten zitten. Er is niets dat me kan helpen. Er is niemand die het kan aanhoren, en me nog wil knuffelen. Ik denk soms, dat ik mijn rol beter moet spelen. In de dagelijkse omgang ben ik een balletje energie, een lachende, zelfzekere vrouw die geen drama wil. ‘s Avonds in de zetel gaat de spreekwoordelijke knop van de jeansbroek open en puilt alles uit.

Ik wil een kind.

Ooit.

Leave a Reply

