Pendulum

Wat ik het meeste mis, is een achteloze streel over mijn rug, terwijl hij eigenlijk iets anders aan het doen is. Het geluid van een ademhaling. Mijn voeten in bed kunnen opwarmen aan zijn behaarde kuiten. Boos worden omdat de afgeschoren stoppels van zijn baard overal tussen kruipen in de badkamer en ik ze niet weg krijg, maar er eigenlijk diep van genieten dat die daar hardnekkig blijven liggen, als een geruststellende gedachte dat hij niet bij me weg zal gaan. De resten van zijn aanwezigheid vinden in een thuis die we delen, een vuile kom met een lepel of een leeg blikje van iets wat ik niet drink. Ruzie maken over wie mag beslissen wat we op televisie gaan zien. Hem dronken kunnen bellen om vier uur ‘s ochtends en zeggen dat hij me moet komen halen, want ik ben emotioneel en ik wil drama, en dat hij dat dan doet en mijn dronken gezeur ondergaat. Om daar de volgende dag keihard samen mee te lachen. Samen restaurantjes ontdekken, en uren rond de tafel zitten praten over alles wat we met elkaar willen delen. Van hem leren. Hem op slechte dagen heel dicht tegen me aanhouden, ook al is hij te groot en past hij niet in mijn armen. Tegelijkertijd klaarkomen. Durven plassen in de badkamer terwijl hij naast mij zijn tanden poetst. Me hardop afvragen wat ik zou aandoen voor een bepaalde gelegenheid, en advies krijgen waar ik niets aan heb, maar intens van ontroerd raak omdat hij mijn kleerkast en mijn lichaam kent. Hem graag zien, en dat op alle mogelijke manieren mogen laten zien. Wakker worden op een zondag, merken dat hij nog slaapt en tegen hem gaan liggen, waardoor ik terug in slaap dommel van pure vredigheid. Of niet, maar moeiteloos blijf liggen omdat ik gewoon van dat moment geniet.

Ik wil een lief!

Leave a Reply

