Aan mijn toekomstige

Ik ben een beetje bang voor wat ik ga zeggen, dat je zou denken dat ik gek ben. Veel mensen denken dat ik gek ben. Soms denk ik het zelf.
Ik wil niet dat dit iets betekenisloos is, voor één avond of één nacht. Ik wil dat dit een start is. Doordat ik zo direct en duidelijk ben, maken veel mensen de vergissing te denken dat ik dat alleen maar kan, omdat het ook voor mij niets betekent. Dat is niet zo. Ik ben even bang en zenuwachtig en verpletterd door onzekerheid als ieder ander. Maar ik ben dapperder dan anderen. Wat in mijn hart gonst spreek ik uit. Zodat je dat weet.
Dat doe ik nu ook. Met een trillend hart, van pure angst. Het is verschrikkelijk om zo kwetsbaar te zijn, en het gevoel te hebben dat ik het moet, dat ik het mezelf verschuldigd ben om het dan ook totaal en absoluut te doen. Als je me hebt, dan heb je me, volledig. Dan heb je alles wat ik ben, en neem maar van mij aan dat dat een ontzettende hoeveelheid is.

Als je me kan zien zoals ik mezelf zie, dan zie je een kind. Een puur, soms een beetje zwart-wit, zoekend en tastend kind. Een kind in een oerdegelijk, sportief en duurzaam, gezond lichaam. Mooie heupen, lange smalle benen met groeven van spieren en botten in, juist genoeg om met het zonlicht te spelen, juist niet teveel, om nog zacht en rond te kunnen zijn. Sterke polsen om een kind in te dragen, stevige handen met aders op die volspringen van leven. Donkere, ronde ogen die jou doorspiezen als een laserstraal, en alles gezien hebben wat je doet. Een huid vol klein wit dons, die snel bruint en wonderbaarlijk jong blijft. De bos haren op mijn hoofd is even wild als ikzelf, theoretisch gezien is het stijl, maar het weet niet wat het zelf wil en de totaal onsystematische bochten waarin het zich besluit te leggen zorgen voor een intrigerend onvoorspelbaar volume. Ik ben een kind in het lichaam van een wonderschone vrouw. Hoe langer je me kent, hoe meer mijn aanblik je eigen wordt, hoe mooier je me gaat vinden en hoe fundamenteler je mijn schoonheid zal weten te waarderen. Geloof mij, ik doe het al 28 jaar.
Er is een voortdurend ongeduld dat mijn bewegingen vooruit stuwt. Het gevecht met het plastiek rond een 12-liter pak melk, kan werkelijk gewelddadig worden, als ik vind dat het te lang gaat duren. Het gevecht met mijn jeansbroek wanneer ik uit de douche kom en mijn lijf eigenlijk nog vochtig is, waardoor de pijpen zich niet over mijn benen willen laten trekken, kan een ware agressieve aard wakker maken in mij. Een vertraagde computer, een bus die te laat is, een voetganger die blijft stilstaan in het midden van het voetpad, … Het lijken prullen, het zijn ook prullen. Zij houden mij wakker. Wees niet bang voor de woeste frustratie die uit mij gutst, zij is volledig door mij bevat. Zij zal zich niet uitbreiden of richtingloos uit haar koers slaan. Zij zit helemaal in mijn hand.

Maar je kan me niet zien, zoals ik mezelf zie, alleen ik kan dat. Dat moet ik dus leren. Jij ziet iets anders. Jij bent iemand anders, jij let op andere dingen. Ik zie jou ook anders dan dat jij jezelf ziet.

Ik heb veel meegemaakt. Veel mensen zeggen dat, maar ik heb meer meegemaakt dan heel veel vrouwen die je ontmoet. Dat is een belangrijke reden waarom ik zo bewust ben, van mezelf en van mijn manier van leven. Niets gebeurt op automatische piloot of vanzelf. Niets.
Alles is bedacht, overwogen, beslist.
Behalve slapen en klaarkomen. Dat niet. Gelukkig.

Er is genoeg ellende geweest, nu. Dat jij hier nu bent is goed, maar je zal hard moeten werken, zoals ik dat elke dag voor jou zal doen. Je zal voor mij moeten zorgen, je zal sterk moeten zijn zodat ik op jou kan steunen. Je zal moeten verdragen dat je soms niks voor me kunt betekenen, en dat ik je van me af duw. Soms zal je dagenlang moeten wachten, tot ik terug mijn weg vind tot bij jou, en urenlang met je spreek over mijn reis. Hetzelfde zal ik voor jou doen.

Je moet me heel graag zien -je zal niet anders kunnen.

Leave a Reply

