Een heel oud gedicht.

Uw leven mag efkes in een kluis
want gij hoort in de wereld nie thuis.
Ge weet het trouwens goe genoeg
er is nog veel werk voor de boeg.
En ge moet nie teveel protesteren
‘t is nu zo, ge moet da accepteren.

Als de wereld niemeer me u voort kan
ligt het probleem wellicht bij u, dan.
Ge kunt de wereld nie veranderen
ge moet leren omgaan met anderen.
De wereld draait altijd maar door
op een millennium oud spoor.

Maar alskik doordraai klopt het nie,
mijn spoor is namelijk zo oud nog nie.
Het heeft haar strepen nog nie verdiend
‘t is nie met de juste mensen bevriend.
Stuur Copernicus een vriendschapsverzoek
tegenwoordig zit alleman op Facebook.

Wakik voel is sowieso verkeerd
ondanks wa mijn intuïtie beweert.
Ik moet mij dertegen verzetten
anders zal da beletten
da mensen mij kansen geven
om rustig te kunnen leven.

 

Leave a comment